Sfinţişori moldoveneşti

Fiecare zonă are specificul ei, fie că vorbim de mâncare, fie că vorbim de vreun obicei sau tradiţie. La mine acasă, în Fălticeni, în seara de 8 martie există un moment de familie, de tradiţie şi de fericire: mama frământă în acea seară aluatul şi face din el cei mai buni, frumoşi şi pufoşi sfinţişori moldoveneşti: împletiţi, îndulciţi cu miere şi asezonaţi cu nucă. Mucenici de aici, din Sud, nici nu am putut să gust vreodată – sunt mici, cu o zeamă ciudată şi fără pic de tradiţie în spate.

În fiecare an am mâncat de la mama cei mai buni sfinţişori moldoveneşti. Când eram acasă, îi mâncam proaspăt scoşi din cuptor pentru că nu puteam rezista până a doua zi. De trei ani, de când sunt în Bucureşti, am mâncat şi mănânc sfinţişori moldoveneşti când se nimereşte să-mi trimită mama pachet – fie înainte, fie după sărbătoarea celor 40 de Mucenici. Anul ăsta s-a păstrat tradiţia şi am mâncat chiar în ziua de 9 martie cei mai gustoşi sfinţi moldoveneşti făcuţi cu drag de mama. Şi aş putea să spun acelaşi lucru ori de câte ori, cu riscul că m-aş repeta: de la mama am mâncat întotdeauna cei mai gustoşi, pufoşi şi dulci mucenici. După cea mai veche reţetă tradiţională păstrată cu sfinţenie, reţetă pe care nici bunica nu mai ştie de la cine o are…

bc93fb5c389a6916beb7c16b81ef9d21

Lasă un răspuns

