Suntem într-o mare goană…

… după viaţă

Oamenii care sunt daţi să fie în viaţa noastră, deja sunt lângă noi. Nici nu trebuie să-i căutăm noi, pentru că vor veni ei în viaţa noastră exact atunci când ne aşteptăm mai puţin. Şi vom şti că ei trebuie să rămână acolo, pentru că aşa e dat să fie. Şi atunci, de ce să alergăm după oamenii care n-au timp nici măcar o secundă să ne aştepte, atâta timp cât îi avem pe cei care trebuie să fie lângă noi?

Dar de ce să alergăm de oamenii care ar sta o viaţă lângă noi să ne asculte şi să ne mângâie sufletul? Pentru că nu ştim să preţuim nimic în viaţa asta. Aşa suntem noi, oamenii. Când avem acel ceva pe care ni l-am dorit, nu ştim cum să ne bucurăm de el. Ce facem când nu-l avem sau când îl pierdem? Ne plângem de milă şi ne reproşăm, după caz, fie că nu am ştiut să păstrăm ce-i al nostru şi nu am ştiut să apreciem la timp, fie că tot răul vine înspre noi.

Motivul? Alergăm la infinit. După vise, idealuri, speranţe, amintiri. Alergăm după viaţă. Dar nu ne oprim puţin să ne bucurăm de un gest mărunt, de o privire, de un gând bun sau de căldura unei mâini. Nu ştim să apreciem şi să iubim prezentul. Ne dăm seama că nu am făcut tot ce-am putut abia atunci când prezentul devine trecut. Dar atunci când prezentul era viitor, parcă îl vedeam cu alţi ochi.

Am trecut prin multe ca să-mi dau seama că nu toţi oamenii merită să fie lângă noi. Şi cel mai important e că mi-am dat seama că nu ne e dor de un anumit lucru/ moment/ persoană decât atunci când devine trecut. Pentru că nu am ştiut să ne bucurăm de prezent când l-am avut.

Tot ce-ar trebui să conteze în viaţa asta, în momentul ăsta, ar fi oamenii care sunt daţi să ne fie aproape şi prezentul cu toate definiţiile lui. Atât. Pentru că „pentru totdeauna” nu mai există de foarte mult timp. Şi nu ştim când prezentul va deveni trecut.

large (5)

Lasă un răspuns

