Cea mai frumoasă experienţă de până acum

Aşa cum am promis, vă voi povesti mai multe despre experienţa mea la cursul demonstrativ IMA ce a avut loc în această săptămână.

Am intrat în sala de curs 1 unde gazde ne-au fost Alessandra Stoicescu, Mihaela Călin, Victor Ciutacu şi Niels Schnecker. Abia aşteptam să-i văd în realitate. Toţi mi s-au părut foarte deschişi şi prietenoşi, foarte entuziaşti şi bucuroşi să ne vorbească. Toţi sunt geniali, am tot respectul pentru ei şi pentru că s-au făcut atât de plăcuţi. Alessandra Stoicescu ne-a vorbit despre cariera în televiziune la general, despre ce înseamnă şi ce presupune să lucrezi în media. Mihaela Călin ne-a vorbit despre tehnicile de editare ale ştirilor şi ce înseamnă să faci parte dintr-o întreagă echipă, munca fiecărui membru fiind esenţială pentru ca totul să fie exact cum vedem noi la televizor. Victor Ciutacu ne-a făcut cunoscută tehnica interviului şi a reportajului, iar Niels Schnecker ne-a vorbit din perspectiva unui analist economic şi, în acelaşi timp, ne-a explicat ce înseamnă audienţa şi publicul (Maricica, aşa cum îl numesc ei). După aceste discuţii mi-am făcut o părere foarte bună despre ei, chiar sper să-i reîntâlnesc.

Ceea ce aşteptam eu cel mai mult era momentul în care ne vor invita în platoul de ştiri să experimentăm viaţa de jurnalişti şi prezentatori TV. Nu m-am putut abţine şi am încercat şi eu. Mi-am pus microfonul minuscul în piept, m-am aşezat la pupitrul ştirilor, în faţa a multor reflectoare şi a multor camere de luat vederi şi am citit de pe prompter câteva ştiri. A fost genial, m-am simţit ca şi cum aş fi fost la pupitrul Observatorului. Şi m-am descurcat, chiar Mihaela Călin a spus asta. M-am descurcat pentru că am luat aminte la sfaturile Alessandrei Stoicescu şi am fost numai ochi şi urechi în momentul în care ne-a făcut o demonstraţie. Într-adevăr, se vede munca şi experienţa de ani de zile ca jurnalist. Atât la ea, cât şi la ceilalţi.

Am văzut spre final şi grupurile de montaj, la fel de interesante ca şi studioul de ştiri.

Partea cea mai bună pentru cei care vor urma de acum înainte cursurile IMA, e că vor avea propriul jurnal de ştiri în weekend, pe Antena 2. Interesant, nu?

Per total, mi-a plăcut la nebunie această experienţă, dar cel mai mult mi-a plăcut să experimentez viaţa de jurnalist la pupitrul studioului de ştiri în faţa prompterului. Data viitoare poate voi experimenta viaţa de reporter. Asta la vară, la cursurile IMA, sper!

Acestea sunt pozele pe care le-am făcut eu. Mai multe găsiţi pe pagina oficială de facebook IMA (aici).

Lasă un răspuns

