Secretul rafturilor cu cărţi

Sunt sigură că absolut toată lumea are în casă măcar un raft cu cărţi. Pentru unii înseamnă design, bun gust, pentru alţii înseamnă cultură. În anii ’20 însă, interesul pentru cărţi scăzuse dramatic, afectând în acest fel cifra de afaceri a editurilor.

În ceea ce priveşte rezolvarea acestei probleme, toate meritele îi revin lui Edward Bernays, unul din pionierii relaţiilor publice. El a promovat ideea de a cumpăra cărţi plecând de la ceva simplu: rafturile unei biblioteci ticsite de cărţi. A prelucrat această imagine şi a găsit elementele cheie ale campaniei şi strategiei sale: etajere/ rafturi şi nelipsitele cărţi. În continuare el s-a adresat arhitecţilor şi constructorilor şi i-a convins să proiecteze şi să livreze casele cu etajere în perete, primul element din campanie fiind adus în locuinţe. Mai rămâneau cărţile dar s-a rezolvat totul de la sine, cu timpul. Etajerele erau şi sunt spaţii perfecte pentru aranjat o vază cu flori, o ramă cu o fotografie sau un obiect decorativ, dar s-a demonstrat imediat că o etajeră goală găzduieşte cel mai bine CĂRŢILE.

Campania şi strategia lui Edward Bernays s-au dovedit a fi bine gândite. Oamenii au început să cumpere cărţi pentru a le pune pe etajeră, iar construirea locuinţelor cu etajere în perete se practică şi astăzi în SUA.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s